نمای فریم لس

نوامبر 11, 2019

اجرای نمای فریم لس

استفاده از شیشه بعنوان یک مصالح جزء لاینفک هر ساختمان محسوب می شود. استفاده از نماهای شیشه ای علاوه بر زیبائی امکان استفاده از حداکثر روشنایی روز را فراهم می نماید. همچنین استفاده از شیشه های ۲ یا ۳ جداره یک لایه عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب را ایجاد میکند. استفاده از این نماهای مدرن سبب گردیده که دیتیل های نصب متفاوت نیز طراحی گردد که از آن جمله شیشه های فریم لس و نماهای لامل(Face Cap) می باشد.
در نماهای فریم لس شیشه ای، قابهای آلومینیومی نگهدارنده شیشه (شیشه ها می توانند تکجداره و یا دوجداره باشند) بر روی یک فریم فولادی که از پروفیل هایی با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و فیکس می گردند. فواصل شیشه ها با یکدیگر چنان نزدیک بوده که فریم فولادی حائل قابهای آلومینیومی از نمای روبرو دیده نخواهد شد.
مزیت های سیستم Frame Less
ظرافت دید فریم نگهدارنده شیشه از خارج
امکان بهره گیری از باز شو مخفی در نما
آسانی تعویض شیشه
عدم انتقال تنش های سازه اصلی بنا بر شیشه
عملکرد مستقل هر یک از فریم ها در برابر زلزله
امکان استفاده از رنگهای متفاوت در نما
یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان ، نماهای فریم لس می باشد که زیبایی، آب بندی مناسب، نصب ساده و بار گذاری مناسب را به صورت یکجا ارائه می دهد.در این سیستم ابتدا سطح نما بصورت شبکه بندی کامل زیر سازی شده و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند.
وجود لاستیکهای هوا بندی و آب بندی در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نما کاملا ایزوله(آب بندی و هوا بندی) گردد و از نکات بسیار مهم این سیستم آن است که در سطح نما بیشتر شیشه دیده شده و آلومینیوم با ظرافت خاصی در کنار شیشه قرار می گیرد و در ضمن پنجره های باز شو نیز قابل رویت نمی باشد،همین امر باعث گردیده تا این سیستم مورد توجه اکثر طراحان ساختمان قرار گیرد.

شیشه دو جداره فریم لس:
شیشه دو جداره از ترکیب دو لایه شیشه و یک لایه جدا کننده آلومینیوم(اسپیسر)که با رطوبت گیر (سلیکاژل پر شده است ساخته می شود. بین دو لایه شیشه را می توان با گاز آرگون عایق حرارتی) یا SF6(عایق صوتی یا ترکیبی از این دو پر نمود از مزایای این نوع شیشه در پنجره ساختمانها:
صرفه جویی در مصرف انرژی•
کاهش تولید گاز های آلاینده تا حدود ۷۰%•
کاهش آلودگی صوتی

ارسال شده در دسته‌بندی نشده توسط ashkanglass